Monday 21 September 2015

Travelog : #jejakjepuncikon Intro

Assalamulaikum semua...ohaiyo!

Travel period : 11 - 14 September 2015
Harga tiket(return)+luggage+hotel : RM1,300/pax
Duit poket+tiket train+makan: RM1,000(30,000 yen)
Lokasi : Sekitar bandar Tokyo
Musim : Summer
Airport : Haneda
Travel buddy : Ashby

Aku start entry ni dengan perasaan emo sikit ye.Fyi, aku ni memang nak ke Jepun sejak zaman sekolah menengah lagi.Aku terlalu terdedah pada drama bersiri Jepun(masa tu TV3 yang siarkan).Antaranya,Long Vacation,Power Office Girls,Great Teacher Onizuka(GTO),Beach Boys,Beautiful Life & banyak lagi.Aku jadi macam obsess nak ke Jepun masa tu..sampai rasa lepas SPM je nak sambung belajar ke Jepun(which is aku tak pun further study ke Jepun kan).Takuya Kimura memang my biggest crush la masa tu..ntah la kenapa.So boleh kata,siapa yang rapat dengan aku mesti tau la aku suka sangat si mamat Takuya ni.

Time aku kat kolej  ada buat exchange student kita dengan Jepun..tapi masa tu mana la mampu.Gila ke nak bagitau parent & nak minta duit tiket bagai..sebelum tanya pun aku dah tau jawapan parent aku(aku faham,mereka banyak lagi tanggungjawab lain yang lebih penting).Lagi pun, aku percaya Allah ada perancangan yang lebih baik.

Sekitar tahun 2005 macam tu..pengaruh K-Pop makin menular kat Malaysia...tapi,aku sikit pun tak tergoda.K-Pop styke,movie,lagu,band semua aku macam rasa..eiii,FAKE nya korang.Apasal muka jambu sangat?Di tambah lagi dengan media social..fanomena K-Pop makin menular.Aku tetap setia dengan Jepun style which is bagi aku more natural walaupun gila2.

So bila ada orang tanya..kenapa Jepun?Kenapa nak bercuti kat Jepun?Ada apa kat sana?Barang kan mahal...aku diam je #krik krik.

Sebab bagi aku,siapa yang faham memang faham kenapa mesti visit Jepun..walau sekali je dalam hidup.

Aku ada kawan opis..yang betul2 faham apa yang aku rasa.More or less..kami enjoy the same zaman.At least..ada juga orang yang faham aku.

Panjang pula entry intro #jejakjepuncikon ni..hehe.

Aku naik AirAsiaX.Pergi berdua shj tanpa ejen, hanya senyuman & map.

Jangan lupa next entry.. #jejakjepuncikon Part 1.

Sampai ketemu lagi...hait!



No comments:

Post a Comment