Thursday 11 June 2015

Annual Visit : Bandung shopping heaven utk kami..lol (Part 1)

Ada apa di Bandung?

Akan ada beberapa entry tempat yang aku nak highlight bila ke Bandung(untuk berbelanja).

1. D'fashion Textile
 
Ok aku start entry ni dengan melebel diri sendiri memang fabric lover...and...bukanlah semua fabrik kain tu aku suka.Macam mana tu?Hahaha.Yang penting lain dari yang lain(bukahlah kain ribu2 dan bukan juga kain bila dijahit dah pecah,belum pakai lagi dah pecah..macam mana tu?hehe..)

Aku memang suka kan chiffon silk.Sebabnya, memang jatuh elok kat badan aku yg berisi ni.Ramai kekakak semua kureng gemar chiffon ni sebab sifat chiffon ni jarang.Confirm kena lining.Bila berlining ni..upah jahit akan jadi double.Contohnya, upah biasa RM40 bila berlining akan jadi RM80.Which is aku tak kisah..sebabnya kain cotton pon aku lining(uhuk uhuk!).
Mana aku beli chiffon silk printed ni?Aku borong di Bandung(gulp..usually akan beli untuk stok diri sendiri 5-12 pasang).Kenapa sampai ke Bandung?Malaysia takda ke?Ofcoz Malaysia ada..but harga dia tu yang aku tak sanggup...plus aku kena bargain kaw2 sampai macam nak gaduh dgn owner kedai kain kat Malaysia untuk dapat harga aku.Silap2 balik tangan kosong hati sakit sebab terpaksa blah, tak dapat harga kain yang dikehendaki.Berbeza dengan Bandung..depa layan u olls semua macam VVIP regardless berapa RM/Rp harga kain kau tu.Ada kuih muih,teh botol,jus or kopi memang diperuntukkan untuk customer.

Nama toko kain yang sering kali aku melabur adalah D'Fashion(dulu namanya Vogeu di Pasar Baru).Kedai ni terbaik bak hang! Pilihan lace menang banyak..yang penting latest trend. Kain chiffon tu namanya Chiffon Roberto Cavalli.




Jeng2..ni la alamatnya.Selamat berbelanja ibu!
 
Kita enjoy lagi gambar...




Interior kedai ni moden.Aku suka.Selesa sangat.Tempat solat,tandas,lif & kerusi urut disediakan.Wifi connection yang terbaik lajunya..haha.
 

Glamer kan?Kat Malaysia rasanya designer je beli.




Lace kat sini up to date & murah.Percayalah!

 
 
Ok..macam mana rupa printed chiffon cavalli tu?Next entry aku sambung.

Till next time #muahbanyak
 

No comments:

Post a Comment